SPODBUJANJE GOVORNO-JEZIKOVNE KOMUNIKACIJE MALČKOV V IGRI Z VODO

Malčki uživajo v igri z vodo. Vodo radi pretakajo, v njej čofotajo, škropijo in se igrajo z različnimi predmeti ter igračami. Z mlajšimi otroci se lahko z vodo igramo v umivalniku, v kopalni kadi in v otroškem bazenu, lahko pa tudi uporabimo cev za zalivanje ali pa skupaj z njimi tečemo skozi škropilec. Vodna igra spodbuja malčkov razvoj govorno-jezikovne komunikacije, saj ga motivira k vzpostavljanju interakcije z odraslo osebo in aktivnemu vključevanju v igro z oglašanjem, uporabo gest oziroma govorom.

KAKO VKLJUČITI MALČKA V IGRO Z VODO?

Kadar se igrate z malčkom, bodite nasproti njega in na njegovi fizični višini. Ko otroka gledate v oči, se počuti bolj povezanega z vami, kar ga spodbuja, da vzpostavlja interakcijo. Na ta način mu pomagate, saj vas opazuje in se uči iz vaših obraznih izrazov, dejanj in besed.

Opazujte malčkova dejanja in interese ter v vodno igro vključite predmete, ki izvirajo iz njegovih zanimanj. Če otrok rad preliva vodo, vključite igrače, kot so lijaki, skodelice in manjše sklede. Če se malček v svoji igri rad pretvarja, vključite igrače, ki izhajajo iz njegovega interesnega področja. Na primer, če se rad igra gasilce, v vodno igro vključite majhno ladjo in nekaj plastičnih figuric, ki bodo služile kot gasilci, ki gasijo požar s svoje ladje. Če nimate majhne ladje, lahko uporabite manjšo plastično skledo ali škatlo. Kadar v igri pretvarjanja uporabite manj realistične predmete, pomagate otroku pri razvijanju domišljijske igre. Nekaj drugih idej za igro pretvarjanja: umivanje dojenčka, pranje dojenčkovih oblačil, pomivanje posode, avtopralnica, morje polno rib in drugih morskih živali.

Malčku pustite, da se igra na svoj način. Otrok je bolj motiviran za igro z vami, kadar sledite njemu in njegovi igri ter ne vsiljujete svojih idej.

Med igro bodite nekaj časa tiho in tako malčka spodbudite, da prične pogovor. Odgovorite na otrokovo izjavo in jo razširite, pri čemer upoštevajte njegovo trenutno stopnjo razvoja govorno-jezikovne komunikacije.

Vodna igra omogoča, da otroku predstavite novo besedišče in utrjujete že znane besede iz vsakodnevnih aktivnosti. Primeri besed, ki jih lahko vključite v vodno igro: moker, suh, plavati, potoniti, toplo, mrzlo, nalivati, špricati, mešati, prazno, polno, plavati … Nove besede ponovite večkrat in otroku ponudite enostavno razlago njihovega pomena (na primer: »Ta skodelica je prazna. Vidiš? Ni vode. Prazna je.«)

Nove besede poudarite s svojim glasom in obraznimi izrazi ter uporabite gesto, ko je to le mogoče. Malček bo tako novo besedo lažje razumel in si jo zapomnil.

Kljub temu, da se malčki radi igrajo poleg drugih otrok, se še niso naučili sodelovalne igre z njimi. Eden od ciljev igre malčkov je, da jim pomagamo pri vzporedni igri z drugimi otroki, kar pomeni, da otroci hkrati uživajo v isti aktivnosti. Z vodno igro, bodisi ob vodni mizi ali v otroškem bazenu, malčku pomagamo, da se igra ob drugem otroku. Pri tem lahko uporabimo več enakih predmetov, s čemer zmanjšamo možnost, da bi se otroci med seboj prepirali glede deljenja igrač.

Če si malček to želi, ponavljajte igro z vodo znova in znova. Mlajši otroci se ne naveličajo svojih najljubših aktivnosti. Ponavljanje spodbuja malčkov razvoj govorno-jezikovne komunikacije, saj v njej uporabljamo vedno enake izjave in besedišče, prav tako pa jim pomaga pri predvidevanju poteka dogodkov in reakcij drugih oseb.

V poletnih mesecih se lahko z vodo igrate na različne načine. Z malčkom lahko zalivate rože s cevjo za zalivanje, škropilnico ali zalivalko. Mlajši otroci se radi pretvarjajo, da so odrasli in jih posnemajo pri različnih opravilih, zato vam lahko malček zunaj pomaga pri čiščenju različnih predmetov, kot sta vrtno pohištvo ali gugalnica. Z otrokom se lahko tudi pretvarjata, da barvata ograjo z velikim čopičem in vodo.

Vir: Lowry, L. (2012). Water Play with Toddlers – The Hanen Way!. Pridobljeno s: http://www.hanen.org/Helpful-Info/Fun-Activities/Water-Play-with-Toddlers-The-Hanen-Way.aspx